ایران، قم

24.27°C
کمی ابری
جمعه
15.96°C / 26.76°C
شنبه
19.28°C / 30.62°C
یکشنبه
21.4°C / 32.92°C
دوشنبه
22.68°C / 30.22°C
سه شنبه
19.65°C / 33.47°C
چهارشنبه
22.65°C / 34.03°C
موضع رئیس جمهوری در مورد پرداختی های نامتعارف روشن است

موضع رئیس جمهوری در مورد پرداختی های نامتعارف روشن است

سید ابوالفضل موسویان با اشاره به اینکه برخی دنبال لکه دار کردن اعتبار دولت نزد افکار عمومی هستند گفت: موضع رئیس جمهوری برای مقابله و برخورد با فیش های حقوقی نامتعارف روشن و قاطع است و افکار عمومی این مسائل را به صورت دقیق رصد کنند.

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دریافت های حقوقی نامتعارف برای همه افراد جامعه از جمله دولت ناخوشایند است و مواضع رئیس جمهوری نیز در بیانیه اخیر به صورت شفاف این موضوع را اثبات می کند.

وی ادامه داد: یک جریان دنبال دامن زدن به بی اعتمادی بین مردم و مسئولان است و به گونه ای می خواهند دولت را عامل این فیش های حقوقی نجومی معرفی کنند در حالی که اینگونه نیست. وی گفت: در دولت های گذشته نیز این مساله وجود داشته و مشکل ریشه ای است.

موسویان بیان داشت: مساله فیش های حقوقی توسط جناح مقابل دولت طراحی و ارائه شده است تا فضایی که در مورد اختلاس ها در کشور ایجاد شده را تحت شعاع قرار دهد در حالی که رقم ها تحت هیچ شرایطی قابل مقایسه نیست.

وی اظهار داشت: برخی فکر می کنند با دامن زدن به فیش های حقوقی و متهم کردن دولت در این قضیه، می توانند فضا را نسبت به اختلاس ها آرام تر کنند ولی مردم همیشه همچنان به دنبال روشن شدن اختلاسهای گذشته هستند.

عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: دولت همانگونه که قاطعانه وارد صحنه مقابله با متخلفان فیش های حقوقی شده است نباید نسبت به سایر بی انضباطی های مالی از جمله اختلاس های گذشته، منفعلانه رفتار کند زیرا مردم منتظر شفاف سازی هستند.

موسویان شفاف سازی را بهترین راه برای مقابله با فیش های حقوقی نجومی دانست و گفت: اگر رئیس جمهوری تدبیری بیاندیشد که همه افراد، نهادها و گروه ها در مورد حقوق های دریافتی خود شفاف سازی کنند، مشکل برطرف خواهد شد .

حجت الاسلام موسویان گفت: نباید برخی افراد و سازمان ها به دلایل مختلف از این مساله شانه خالی کنند. وی گفت: اگر بنا باشد برخی از افراد در مساله شفاف سازی استثنا شوند، مساله ریشه کن نخواهد شد و با هر روشی که دولت بخواهد با این مساله برخورد کند موثر واقع نمی شود.

استاد حوزه علمیه قم یادآورشد: از سوی دیگر باید در مورد نظام هماهنگ پرداخت فکر اساسی صورت گیرد و برای حقوق همه افراد سقف مشخص تعیین شود. وی کاهش ساعت کار مفید در ادارات را نیز نوعی فساد دانست و گفت:در برخی سازمان ها و ادارات کار مفید افراد کمتر از یک ساعت می باشد و همین افراد اضافه کاری هم دریافت می کنند و این خود فساد است و اگر با این فسادها مقابله می شد مساله فیش های حقوقی ظهور و بروز پیدا نمی کرد.

وی ادامه داد: مساله فیش های حقوقی از گذشته بوده و بارها هم مطرح شده است که برخی از مدیران دستگاهههای اداری خاص رقم های بسیار کلانی را دریافت کرده و استنادهای آنها نیز موجود است.

موسویان خاطر نشان کرد: کسانی که مدعی فیشهای غیر متعارف در دولت فعلی هستند می توانند همه فیش های حقوقی در دولت های گذشته که ثبت و ضبط است را با فیش های امروزی مقایسه کنند.

وی اظهار داشت: ما می گوییم نه تنها افرادی که این حقوق ها را دریافت کردند باید مواخذه شوند بلکه کسانی که دستور چنین پرداخت هایی را صادر نمودند نیز باید پیگرد قضایی شوند ولی نباید از این ابزار برای حمله به دولت استفاده شود.

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: بحث فیش های حقوقی نامتعارف همه مدیران نظام را در برنمی گیرد و تعداد محدودی تخلف کرده و باید در فضای آرام تخلف آنها بررسی شود،ولی این مساله باعث نشود که کار دولت مختل شود.

موسویان بیان داشت: متاسفانه جریانی دنبال این است که با طراحی این موضوعات، افکار عمومی را نسبت به دولت بدبین کند. وی ادامه داد: نباید در مسائل کلی نظام استفاده های جناحی شود زیرا همه می بینند دولت با هوشیاری و قاطعانه به این مساله پرداخته است.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری قاطع و روشن مواضع خود را علام کرده و افکار عمومی نیز می دانند ایشان اهل مماشات نیست. وی در پایان تاکید کرد: اینکه بخواهیم دولتی را که در این زمینه بسیار خوب و قاطع برخورد کرده را متهم کنیم برای نظام جمهوری اسلامی مناسب نیست.

Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم