ایران، قم

27.88°C
آسمان صاف
دوشنبه
19.17°C / 29.74°C
سه شنبه
20.8°C / 32.22°C
چهارشنبه
18.05°C / 30.57°C
پنج شنبه
19.37°C / 30.99°C
جمعه
24.64°C / 32.92°C
شنبه
21.85°C / 32.85°C
یکشنبه
21.94°C / 31.32°C
اطلاعیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم و محکومیت توهین به ساحت آیت الله العظمی سیسانی ( دام عزه العالی )

اطلاعیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم و محکومیت توهین به ساحت آیت الله العظمی سیسانی ( دام عزه العالی )

بسم الله الرحمن الرحیم
توهین به آیت الله العظمی سیستانی و مرجعیت دینی توسط روزنامه الشرق الاوسط وابسته به حاكمان سعودی، گام سست و لرزانی است كه برای تضعیف مرجعیت شیعه و اختلاف میان مسلمانان برداشته شده است. ممكن است حاكمان سعودی یا عوامل صهیونیسم شخصیتی مانند آیت الله سیستانی را مانع نفوذ خود در عراق ببینند و بخواهند با این روش‌های مضحك جایگاه چنین استوانه‌ای را سست نمایند، زیرا نیك می‌دانند كه نقش مرجعیت دینی  و نفوذ آیت الله سیستانی باعث یكپارچگی عراق در برابر توطئه‌ها و تجزیه‌خواهی این كشور شده و فتوای موثر ایشان درباره جهاد با تروریسم توانست مردم عراق را، اعم از شیعه و اهل سنت، برای مبارزه با داعش فراخواند و عرصه را بر گروه‌های تكفیری در عراق تنگ نماید.
واضح است كه نفوذ و تاثیر این شخصیت و مرجعیت دینی تنها در میان شیعیان عراق نیست بلكه برادران اهل سنت و سایر مذاهب در كشورهای اسلامی را در بر می‌گیرد. آیت الله سیستانی به خاطر استقلال فكر و صلابت روح و بیداری ذهن و احاطه بر مسائل منطقه توانسته است چون شخصیتی كم نظیر در عصر حاضر و در جهان اسلام به یك الگوی اسلامی و اسوه دینی تبدیل شود. بنابراین حركت زشت و دور از اخلاق یك روزنامه یا دسیسه یك حكومت وابسته نمی‌تواند از نفوذ چنین شخصیتی بكاهد. «ومكرو ا ومكرالله والله خیر الماكرین »
مجمع مدرسین و محققین توهین به مرجعیت دینی در هرجا و به دست هر شخص و هر روزنامه‌ای را عمل ناپسند می‌داند و حرکت اخیر در رابطه با آیت الله العظمی سیستانی را كه از استوانه های مرجعیت و عالم دینی است محكوم می‌کند و امیدوار است وحدت و یكپارچگی امت اسلامی و استقلال كشورهای اسلامی به ویژه كشور عراق در پرتو چنین شخصیت‌ها و عالمانی همواره محفوظ بماند .
قم – مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم
۱۸/۴/۱۳۹۹
Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم