ایران، قم

21.3°C
تمام ابری
پنج شنبه
16.49°C / 22.88°C
جمعه
15.67°C / 27.41°C
شنبه
17.77°C / 28.52°C
یکشنبه
19.87°C / 30.2°C
دوشنبه
18.86°C / 24.1°C
سه شنبه
15.9°C / 23.64°C
چهارشنبه
18.41°C / 28.99°C
حماسه عاشورا حماسه امربه‌معروف و نهی از منکر بود

حماسه عاشورا حماسه امربه‌معروف و نهی از منکر بود

عبدالمجید معادیخواه استاد حوزه و دانشگاه، بابیان اینکه حماسه عاشورا، حماسه امربه‌معروف و نهی از منکر بود، گفت: امام حسین (ع) خطاب به علمای سکوت کننده در برابر ظلم‌ها فرمودند، عزت شما از بنی‌امیه نیست، بلکه به خاطر اسلام است.

به گزارش وب‌سایت مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحمید معادیخواه، پنجشنبه‌شب، در مراسم عزاداری امام حسین (ع) که با حضور اقشار مختلف مردم در محل سالن اجتماعات مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: باید بررسی کنیم که چرا علما و شخصیت‌های برجسته دوران امام حسین (ع) همانند عبدالله بن عمر و ...، از ایشان حمایت نکردند؛ حمایت‌هایی که اگر هرکدامشان وجود داشت، اوضاع دگرگون می‌شد. وی بابیان اینکه از دلایل مهم سکوت علمای زمان امام حسین (ع) ترفند بزرگ دانستن ظاهری آن‌ها و دادن خدمات ویژه به‌شرط سکوتشان بود، خاطرنشان کرد: از روزی که قلم آزاد شد تا زمانی که به کتاب رسید، هیچ اثری از حکومت بنی‌امیه نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه، یادآور شد: امام حسین (ع) در مکه خطاب به علمای زمان و شخصیت‌های برجسته می‌فرمایند که چرا باوجوداینکه می‌توانید در مقابل ظلم‌ها اقدامی کنید سکوت کرده‌اید؟ عزت شما از معاویه و بنی‌امیه نیست، بلکه عزت شما در میان مردم، به خاطر دین اسلام و میراث پیامبر (ص) است.

معادیخواه در ادامه سخنان خود بابیان اینکه حماسه عاشورا را می‌توان در ادامه مسیر بعثت تعریف کرد: عاشورا یعنی بعد از حدود ۵٠سال از رحلت پیامبر اسلام (ص) عده‌ای بودند که در مقابل انحرافات و ظلم‌هایی که وجود داشت و حتی سکوت بزرگان و علما هم در این میان وجود داشت، سکوت نکردند و در مقابل ظلم ایستادند.

این استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه حماسه عاشورا، حماسه امربه‌معروف و نهی از منکر بود، خاطرنشان کرد: متأسفم که گاهی می‌بینیم که با مسئله عاشورا بدبرخورد شده و گاهی به‌عنوان وسیله و ابزار سیاسی استفاده می‌شود؛ البته عاشورا جایگاهش بسیار والاست که با عربده‌کشی‌های ظاهری آسیب ببیند.

گفتنی است، عبدالله نوری و فرزند آیت‌الله صانعی در مراسم امشب مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم حضور داشتند.

Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم