ایران، قم

23.99°C
آسمان صاف
یکشنبه
17.2°C / 26.72°C
دوشنبه
18.32°C / 28.72°C
سه شنبه
18.95°C / 30.34°C
چهارشنبه
21.23°C / 29.11°C
پنج شنبه
20.67°C / 26.85°C
جمعه
19.18°C / 28.14°C
شنبه
21.23°C / 32.03°C

سخنان سخیف نتانیاهو و پاسخهای خردمندانه دکتر مهاجرانی

محمد تقی فاضل میبدی
ره نمی داند قلاووزی کند           جان زشت او جهان سوزی کند (مولوی )
مصاحبه رهبر اسراییل با بی بی سی و سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل در برابر سیاستهای اعتدالی و جهان پسند دولت ایران در نیویورک به قدری دور از خرد و سیاست بود که هر شنونده ای را به تعجب وا می داشت و از رهبر آمریکا به دور می نمود که با چنین فردی در راستای گفتارش همدلی نشان دهد. و برای خوشدلی او گزینه نظامی علیه ایران را باز مطرح سازد. سبک مغزی و سبک وزنی این رئیس دولت، شب گذشته در بی بی سی در طی مصاحبه ای به نمایش گذاشته شد. تا آنجا ملت ایران را شلوار جین پوش و گوش کننده مو سیقی غربی معرفی کرد و از سویی ادعا داشت که در رشته تاریخ و جغرافی ملت ایران را خوب شناخته است. در آن لحظه که چنین سخنان ناسنجیده ای پخش می شد آرزو می کردم کسی در همانچا چنین گفته های گزافی را پاسخ دهد .
برای تشفی خاطر به یاد شعر حافظ افتادم که:
گربدی گفت حسودی و رفیقی رنجید گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم
ولی همچنا ن در فکر بودم که چرا به ملت ایران در این شبکه جهانی توهین شد و فریادی از حلقومی برنیامد. نا گهان گوینده اخبار اعلام کرد که آقای مهاجرانی برای گفتگو با ماست. تا حدودی رنجش خاطر کاسته شد اما به لطف خداوند پاسخهای حکیمانه جناب عطا ء الله مهاجرانی که پخش شد نه تنها تمام رنجشها فرو ریخت؛ بلکه بر خود بالیدم و خدا را شکر کردم که کسی پیدا شد تا به دور از تعصب و روحیه ای آرام وعالمانه - که داب مهاجرانی است – و در شان فرهنگ ایرانی به این گفتار صهیونیستی و جنگ طلبانه پاسخ بدهد. زیبایی پاسخ دکتر مهاجرانی در این بود که از کتاب تالیف شده نتانیاهو و از بخش آخر تورات در قسمت گفتگوی خدا با سلیمان در مقام جواب بر آمد و ارتباط اسراییل با ایران در دوران رژیم گذشته را از برای فروش کلاهکهای هسته ای از سوی اسراییل دانست که پول آن را گرفتند و سلاحی تحویل ندادند.
در پایان آرزو کردم ای کاش زمینه ای فراهم شود تا امثال مهاجرانی و سایر دانشورانی که در خارج کشور به سر می برند به عرصه فرهنگی این کشور باز گردند تا هم این ها از رنج غربت رها یافته و هم فرهنگ ما را غنای بیشتری بخشند. نگارنده این سطور که دل در گرو اسلام و ایران و نظام جمهوری اسلامی دارد، از مقام محترم رهبری و سایر مسئولان بویژه وزیر محترم اطلاعات تقاضا می نماید تا چنین زمینه ای را فراهم نمایند تا نخبگان علمی این کشور بدون هیچ دغدغه ای مراجعت نمایند .

Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم