ایران، قم

26.51°C
آسمان صاف
دوشنبه
18.35°C / 29.06°C
سه شنبه
18.75°C / 28.94°C
چهارشنبه
20.09°C / 29.23°C
پنج شنبه
21.69°C / 24.85°C
جمعه
21.15°C / 29.49°C
شنبه
20.14°C / 28.87°C
یکشنبه
19.75°C / 29.93°C
سخنان سخيف سيد حميد روحاني

سخنان سخيف سيد حميد روحاني

محمدتقی فاضل ميبدي

«روحانی –حميد- با تأکید بر اینکه انگیزه مجمع روحانیون، مجمع مدرسین و محققین و اصلاح‌طلبان از این جریان، توطئه امام زدایی است، گفت: هدف آن‌ها از حمایت از شیخ علی تهرانی رویارویی با اسلام ناب،‌ مقابله با امام و اصل ولایت و همچنین مقام معظم رهبری است که مانند کوه استوار در مقابل اغراض استکبار جهانی و عوامل آن‌ها ایستاده است.» (مصاحبه حميد روحاني به نقل از سايت تسنيم 13 دي)

ور نگويي عيب خود باري خمش    از نمايش وز دغل خود را مكش (مولوي)

تهمت و تهاجم در اين روزها ابزار برخي از گروهاي افراطي گشته تا بتوانند با افترا و توهين و تهمت رقيب خود را در انتخابات آتي شكست دهند. آقای سيد حميد روحاني كه ظاهراً روزگاری در نجف با بيت مرحوم امام خميني رفت و آمد داشته و در اين چند سال اخير همواره در سيما صاحب تريبون گشته و در سخنان خود براي حمله و هجوم كلامي به افراد، حتي براي نزدیک‌ترین ياران امام و انقلاب و بیت امام و دولت هيچ حدي و مرزي را نمی‌شناسد، اين بار مجمع محققين و مدرسين را هدف گرفته و با ادعايي سراپا كذب، مجمع و گروه‌های اصلاح‌طلب را حامي شيخ علي تهراني دانسته است. او به نيكي می‌داند كه مجمع محققين و مدرسين هیچ‌گاه از كساني كه روزگاري با منافقين همدست گشته و امام و نظام را هدف گرفته بودند حمايت نكرده و هموار اين پرسش را داشته كه شيخ علي تهراني با چه پشت‌وپناهی در امان است و در اين روزگار هم كساني را که در رسانه‌ها براي خشنودي گروهي اقليت به افراد شاخص نظام توهين می‌کنند و همواره تهمت روا می‌دارند سر سازگاري ندارد، حال، چه شيخ علي تهراني در صداي بغداد باشد و چه حميد روحاني در رسانه‌های رسمي جمهوري اسلامي ايران. توصيه ما به اين برادر اين است، گذشت روزگاري كه مردم هر سخني را از هرکسی بپذيرند، لذا براي بازي در عرصه سياسي اخلاق و انسانيت و آزادگی را در نظر گیرد.

در شب مناظره چند شب گذشته كه مدیرمسئول كيهان آشكارا به دو تن از روساي جمهور اسبق تهمتي بزرگ وارد كرد و آنان را سرمنشأ تحریم‌ها و همدست با غارتگران غربي دانست، -كه اگر اين سخن راست باشد بايد براي مردم روشن شود و اگر دروغ باشد بايد مدیرمسئول كيهان را به خاطر اين تهمت پاسخ‌گو دانست- فهميدم كه ابزار جديد برخي از اين افراد به كار بردن جمله مجعول «فباهتوهم» هست. آقاي حميد روحاني از كجا و با چه سندی مجمع محققين را حامي شيخ علي تهراني دانسته است. و یا چند نفر محقق و مدرس رسمي حوزه را مقابل اسلام «به گفته او ناب» قرار می‌دهد. به قول حافظ:

گوييا باور نمی‌دارند روز داوري        كين همه مكر و دغل در كار داور می‌کنند.

 ممكن است همان‌طور كه در نجف عليه برخي مراجع جعل سند می‌شده اینجا هم جعل سند شود. دریغا كه برخي در كسوت روحانیت و یا به نام حامي ارزش‌های ديني بی‌وقفه تهمت و دروغ رواج می‌دهند. تأسف‌بارتر این‌که كسي نيست تا در صداوسیما جلوي اين دروغ‌پردازی‌ها را بگيرد. ما آمده بوديم تا به دنيا صداقت صادر كنيم، آدميان را به سفره اخلاق دعوت كنيم. حال چه شده است كه فردي در كسوت روحانيت حاضر است سخني برخلاف واقع بگويد؟ اميد است با عذرخواهی رسمي بار گناه خود را سبك نمايد تا در پيشگاه حق مورد مغفرت قرار گيرد.

 

Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم