ایران، قم

16.94°C
تمام ابری
جمعه
17.02°C / 26.13°C
شنبه
18.29°C / 27.44°C
یکشنبه
19.31°C / 30.32°C
دوشنبه
18°C / 25.42°C
سه شنبه
17.26°C / 26.28°C
چهارشنبه
19.64°C / 30.51°C
پنج شنبه
20.6°C / 29.65°C
سخنی با رئیس جمهور

سخنی با رئیس جمهور

محمدتقی فاضل ميبدى
در انتخابات ۹۶ حدود ۱۵ سخنرانی  برای تبلیغ اقای روحانی داشتم.خوشبین بودم که در دولت دوم روحانی با حفظ تجربه هایی که داشته است، اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور وضع بهتری خواهد داشت، علاوه بر اين وعده هايي كه رييس جمهور در دولت بعد مي داد، همه را اميد وار كرد.اعضاي كابينه كه معرفي شد، به ويژه تیم اقتصادی خیلی ها را نگران کرد؛ ولی امید وجود داشت. غمگنانه باید گفت روز بروز ناامیدی ها بیشتر شد، هم در سیاست خارجی و هم اوضاع داخلی و اقتصادی. یکی از وعده های روحانی حفظ ارزش ریال در برابر دلار بود، امروز اما شاهدیم که ساعت بساعت ارزش پول ملی سقوط می کند،كسی هم در برابر اين ضايعه پاسخگو نیست. بسیاری از شهروندان نگران ارزش پول و دارایی خود هستند،کسی فکر نمی کرد تیم اقتصادی دولت دوم روحانی تا این اندازه بی مسولیت و ضعیف باشد.
آقای خاتمی به جناب روحانی این تذکر را روزهای اول داده بود ،که این تیم اقتصادی مطلوب نیست؛ اما توجهي نشد. رييس جمهور در سخنرانی و خطابه كم ندارد ،گاهی وجهه اپوزوسیون به خود می گیرد؛ اما در عمل معلوم نيست سكان داري كشتي كشور كيست؟ مسله حصر كه حل نشد هيچ مشکلات دیگری بر کشور اضافه شد از جمله لجام گسیختگی قیمت دلار. چرا رییس جمهور و یا رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و کسان دیگر شفاف با مردم سخن نمی گویند؟ تا کی باید با منطق عدم سازش با کشورهای بزرگ کشور را اداره کرد، تاکی باید بپای برخی شعارهای تنش زا از جیب این ملت هزینه کنیم و دست آوردي نداشته باشيم؟ بحرانهاي زيادي كشور را احاطه كرده است، اقتصاد سامان مندي نداريم، اگر دولت و سایر نهادهای حکومتی هر چه سریعتر چاره ای نیاندیشند، معلوم نیست چه خواهد شد؟ 
بیاییم منطق مذاکره را بر منطق خصومت ترجیح  دهیم. امام علی(ع) فرمود:«من بالغ في الخصومة فقد اثم »  زیاده روی در خصومت ورزیدن گناه بزرگ است. ما هر وقت بر سر پاره ای مسایل پای میز مذاکره رفتیم، بعد از پرداخت هزینه های زیادی رفتیم ،ایران در تاریخ بزرگتر از این بوده که کشوری مانند عربستان او را تهدید کند، نباید سیاست خارجی این کشور سربلند کارش به این جاها کشیده می شد. درخاتمه بگویم ،باید با دنیا مذاکره کرد و جلوی ضرر را هرگاه بگیریم برای ملت و کشور منفعت است. جمله امام علی(ع) را فراموش نکنیم : «ما اکثر العبر و اقل الاعتبار، عبرتهای تاریخی زیاد است و عبرت بگیران اندکند ».
 

Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم