ایران، قم

29.54°C
تمام ابری
دوشنبه
15.56°C / 22.91°C
سه شنبه
15.57°C / 29.3°C
چهارشنبه
18.83°C / 28.45°C
پنج شنبه
17.66°C / 26.16°C
جمعه
17.39°C / 26.39°C
شنبه
20.5°C / 30.14°C
یکشنبه
21.54°C / 32.98°C
اجرای حکم اعدام شیخ نمر به سقوط سلطنت آل سعود خواهد انجامید

اجرای حکم اعدام شیخ نمر به سقوط سلطنت آل سعود خواهد انجامید

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم صدور حکم اعدام شیخ نمر را اقدامی کاملا دستوری دانست و گفت: اجرای این حکم سلطنت آل سعود را ساقط خواهد کرد.

آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی در گفت وگو با شفقنا ضمن محکوم کردن صدور حکم اعدام شیخ نمر و تائید این حکم اظهار داشت: شیخ نمر درباره حقوق مردم صحبت می کرده و در سخنان خود مردم را تحریک به آشوب و امثال آن نکرده است بلکه صرف سخنرانی و بیان امر به معروف و نهی از منکر بوده است و این وظیفه همه مسلمانان است.

او با بیان اینکه در قرآن کریم یکی از صفات و رسالت پیامبر اکرم(ص) امر به معروف و نهی از منکر بیان شده است؛ افزود: در آیات متعدد قرآن کریم امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین وظیفه مومنان شمرده شده است و بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر نیز «کلمه العدل عند امام جائر» است و حتی حاکمان خوب عادل را موعظه کردن و تذکر دادن یکی از وظایف مومنان است.

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دعوت به خوبی ها و نصیحت کردن حاکمان و مردم وظیفه علماست؛ بیان کرد: این وظیفه علما در هر کشوری است اما دستگیر و زندانی کردن خلاف حقوق بشر، دستورات اسلام و آزادی بیان است چه رسد به اینکه فردی را محکوم به اعدام کنند.

او محکومیت شیخ نمر به اعدام از سوی دولت عربستان را مخالف اصول مسلم قرآن دانست و تاکید کرد: هیچ دلیل شرعی مبنی بر اینکه ایشان باید اعدام شود، وجود ندارد و قطعا صدور چنین حکمی، دستوری بوده است.

ایشان با بیان اینکه اجرای این حکم توسط دولت پادشاهی عربستان بعید به نظر می رسد، ابراز داشت: اجرای این حکم جز نابودی سلطنت، چیزی عاید آل سعود نخواهد کرد. او تصریح کرد: عربستان که محبوبیتی در دلها و حتی نزد اهل تسنن خود ندارند، با این قبیل اقدامات سعی در حفظ سلطنت خود با ایجاد رعب و وحشت در بین مردم دارد.

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پادشاه عربستان اگر ذره ای عقل و تدبیر داشته باشند، برای حفظ سلطنت خودش هم که شده، این حکم را اجرا نخواهند کرد.

او در پایان، رفع ظلم را رسالت نخبگان و اندیشمندان اسلامی دانست و گفت: اولین اقدام نخبگان و اندیشمندان، اعتراض و نقد این قبیل اقدامات ظالمانه از طریق فضای مجازی، سازمان ملل و مجامع بین المللی است و باید تا از بین بردن ظلم از پای ننشینند.

 

Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم