ایران، قم

18.19°C
ابرهای پراکنده
پنج شنبه
17.19°C / 25.98°C
جمعه
16.67°C / 27.14°C
شنبه
20.22°C / 30.67°C
یکشنبه
21.77°C / 33.57°C
دوشنبه
21.35°C / 31.6°C
سه شنبه
19.96°C / 33.16°C
چهارشنبه
23.29°C / 33.19°C
نرم‌افزار فرهنگ‌نامه پیامبر (ص) به زودی عرضه خواهد شد.

نرم‌افزار فرهنگ‌نامه پیامبر (ص) به زودی عرضه خواهد شد.

به گزارش نورسافت، نرم‌افزار فرهنگ‌نامه پیامبر(ص) در قرآن کریم به همت شرکت نسیم شاخص اطلاعات نور (نشان)، وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، تولید و به‌زودی عرضه خواهد شد.
 گفتنی است، این نرم‌افزار متن کامل کتاب فرهنگ‌نامه پیامبر (ص) اثر محمد جعفر سعیدیان‌فر و سید محمد علی ایازی، مشتمل بر بیش از ششصد مدخل اصلی و ده‌ها نکته تفسیری، تحلیلی و اجتماعی درباره شناخت و معرفی پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله از منظر قرآن کریم را در خود جای داده است.
از جمله موضوعات نرم‌افزار فرهنگ‌نامه پیامبر(ص) در قرآن کریم می‌توان به مناجات‌ها و ادعيه حضرت محمد صلی الله علیه و آله، معراج، ياران حضرت عجل الله تعالی فرجه، مهاجران، انصار و ... اشاره کرد.
 لازم به ذکر است کتاب «فرهنگ‌نامه پیامبر(ص) در قرآن کریم»، منبع دست‌اوّلی برای شناخت پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله است و بر پایه آیات قرآنی فراهم آمده که منبعی «قطعی الصدور» است و در آن موضوعاتی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با پیامبر(ص) ارتباط دارد و كلمات و واژگانی كه هدف از ذكر آنها، شناخت ابعاد وجودی پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله است. در این فرهنگ‌نامه گنجانده شده است.
همچنین در این کتاب که به صورت دیجیتالی در نرم‌افزار فرهنگ‌نامه پیامبر(ص) در قرآن کریم ارائه شده، تنها به ذکر آیات مرتبط با پیامبر بسنده نشده است؛ بلکه از طريق تحلیل و كشف ساختار شبكه‌اى آن که مرتبط با حیات شریف پيامبر(ص) است، به کنکاش، دقت و مطالعه پرداخته‌ شده است.
Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم