ایران، قم

22.29°C
تمام ابری
پنج شنبه
16.43°C / 26.83°C
جمعه
19.38°C / 29.86°C
شنبه
20.56°C / 29.9°C
یکشنبه
19.81°C / 31.11°C
دوشنبه
21.02°C / 28.96°C
سه شنبه
18.9°C / 27.64°C
فاضلان در خانه

فاضلان در خانه

 متاسفانه وقتی گناهان بزرگی که در کشور ازطریق برخی انجام می‌شود و اقتصاد کشور را از بین می‌برد، نادیده مانده و کسی حرفی نمی‌زند یا اگر اعتراضی کند، بحث را سیاسی می‌کنند و همه‌چیز را بر سر رییس دولت خراب می‌کنند.
سال‌های گذشته شاهدیم که دو جریان به عنوان جریان تخریب با جدیت در کشور کار می‌کند؛ یکی جریانی که قوای اقتصادی و اجرایی کشور را نابود و از نظر اقتصادی و فرهنگی و سیاسی تخریب می‌کند و دیگری جریانی که به‌ دنبال هجمه علیه اسلام و از بین بردن دین است. مظهر این جریان بیشتر از نظر من صداوسیماست؛ لذا لازم است که بخشی از حاکمیت مدیریت این ماجرا را به دست بگیرد. جریانی که به صداوسیما فضا می‌دهد که چنین مطالبی را منتشر کند، باید جلوی نشر چنین سخنانی را بگیرد.
قوه قضاییه نیز مسوولیت دارد جلوی چنین بدعت‌گذاری‌هایی بایستد. اینکه فقط ما حرف بزنیم، فایده‌ای ندارد. چراکه در اثربخشی این مسائل، آبروی اسلام است که در خطر می‌افتد و این پرسش مطرح است که چرا کسی جلوی مسائل را نمی‌گیرد!؟ فرهنگ مملکت و اسلام باید توسط صداوسیما ترویج و تبلیغ شود. پیش از انقلاب می‌گفتیم اگر صداوسیما دست خودمان باشد، جهانیان را مسلمان می‌کنیم اما امروز نه‌تنها چنین نکردیم، بلکه با این روش‌ها حتی فرزندان خودمان را از اسلام دور می‌کنیم.
متاسفانه شاهدیم که افرادی برای مصاحبه یا سخنرانی به صداوسیما می‌روند و از اسلام به گونه‌ای سخن می‌گویند که جوانان از دین دور می‌شوند. چنین سخنانی از جانب افرادی مطرح می‌شود که ظاهرا حوصله مطالعه و تفکر ندارند و اظهاراتی را مطرح می‌کنند که فقط نظر عده‌ای عوام را جلب و جذب می‌کند.
شخصا بر این باورم که علمای اسلام و مراجعی که اگر موی دختری پیدا شود، فریادشان به آسمان می‌رود یا اگر زنی سوار دوچرخه‌ شود، غوغا می‌کنند، در چنین مواردی است که باید بیایند و فریاد سر دهند. بدعت‌های بسیار زشتی در دین گذاشته می‌شود و هیچ‌کس هم سخنی در اعتراض نمی‌گوید. متاسفانه وقتی گناهان بزرگی که در کشور ازطریق برخی انجام می‌شود و اقتصاد کشور را از بین می‌برد، نادیده مانده و کسی حرفی نمی‌زند یا اگر اعتراضی کند، بحث را سیاسی می‌کنند و همه‌چیز را بر سر رییس دولت خراب می‌کنند اما عوامل دیگری که در کشور نفوذ کرده و مافیاهای اقتصادی درست کرده و ثروت کشور را می‌بلعند و نابود می‌کنند، مورد غفلت ناظران قرار می‌گیرند، اوضاع درست نخواهد شد.
معتقدم این موضع‌گیری‌ها و طرح چنین‌ اظهاراتی آبروی دین اسلام را می‌برد. خرافاتی را در دین وارد می‌کنند که اسلام اساسا برای مبارزه با همین خرافات آمد. فراموش نکنیم که یکی از کارهای اسلامی که پیامبر عرضه کرد، مبارزه با خرافات و تحریف در ادیان پیشین بود. اما در همین دین پیامبر به دست علمای دین، کارشناسان دین و امروزه متاسفانه از تریبون صداوسیما خرافاتی بزرگ و تحریفاتی جدی وارد دین می‌شود. دلیل آن هم این است که کسانی که اهل علم و فضلند در خانه مانده و کسی آنها را تحویل نمی‌گیرد اما کسانی که سوادی ندارند، در صداوسیما سخنرانی و موعظه می‌کنند. لذا وقت آن است که علما، مراجع، کارشناسان و دلسوزان دین به اعتراض فریاد بزنند و جلوی این بدعت‌ها را بگیرند.
منبع روزنامه اعتماد
Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم