ایران، قم

18.89°C
تمام ابری
جمعه
17.79°C / 27.16°C
شنبه
18.2°C / 26.75°C
یکشنبه
18.43°C / 27.64°C
دوشنبه
21.18°C / 30.9°C
سه شنبه
18.47°C / 27.25°C
چهارشنبه
14.9°C / 24.15°C
پیام تسلیت مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به مناسبت ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ یوسف صانعی (ره)

پیام تسلیت مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به مناسبت ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ یوسف صانعی (ره)

بسم الله ارحمن الرحیم
إِنَّا للهِ وإِنّا إِلَيهِ رَاجِعُونَ
إذا مات العالم ثُلم في الإسلام ثَلمة لا يسدُّها شيء 
خبر درگذشت ناگهانی فقیه مجاهد و نواندیش حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ یوسف صانعی رضوان الله تعالی علیه موجب تأثر و تألم فراوان گردید. ایشان از شاگرادان و یاران بنام امام خمینی (ره) بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مناصب مختلفی چون دادستانی کل کشور و عضویت در شورای نگهبان به انقلاب اسلامی خدمت کرد. 
معظم له از فقهای نواندیشی بود که با اقتدا به استاد خود امام خمینی(ره) و با توجه به عنصر زمان و مکان، کرامت انسان و حقوق انسان نگاهی نو به فقه داشتند و علم فقه را به «فقه و زندگی» تفسیر کرد. ایشان با علاقه زیاد به تحصیل و تدریس، عمر با برکت خود را در راه اعتلای فقه شیعه، تربیت شاگردان و تألیف سپری کرد و با ترویج آراء فقهی استاد خود و همچنین سیره اجتهادی ایشان، یادگار گران‌سنگی در تحقیقات فقهی برای حوزه‌های علمیه و فقه شیعه به جای گذاشت.
آیت الله العظمی صانعی تا آخرین روزهای حیات در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، جمهوریت نظام، حقوق مردم و یاران امام کوشا بود و در این راه صدمات و سختی‌های زیادی متحمل شدند.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با تاسف شدید این ضایعه بزرگ را به بقیه الله اعظم، حوزه‌های علمیه، مراجع معظم تقلید، عموم فضلا و فقهای اندیشمند، شاگردان، برادر، فرزندان و داماد محترم و دیگر بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌‌کند. از خداوند باری تعالی علو درجات و حشر با ائمه معصومین علیهم السلام را برای آن فقیه مجاهد و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل و سلامتی آرزومندیم. 
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم
۲۲/۶/۱۳۹۹
 
Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم