ایران، قم

21.41°C
Light rain
شنبه
17.53°C / 28.18°C
یکشنبه
18.85°C / 29.87°C
دوشنبه
19.17°C / 23.14°C
سه شنبه
16.91°C / 26.11°C
چهارشنبه
19.13°C / 29.43°C
پنج شنبه
18.01°C / 28.65°C
جمعه
21.72°C / 30.62°C
بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در محکومیت تصمیم رئیس جمهور امریکا برای انتقال پایتخت اسرائیل به قدس شریف

بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در محکومیت تصمیم رئیس جمهور امریکا برای انتقال پایتخت اسرائیل به قدس شریف

بسمه تعالی
«وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» (آل عمران/ ۱۰۳)

ملت‌های برادر عرب و برادران لبنان و فلسطین بدانند که هر چه بدبختی دارند از آمریکا و اسرائیل است (امام خمینی).

انتقال پایتخت رژیم غاصب اسرائیل از تل‌آویو به بیت المقدس از نیت‌های شیطانی و شومی است که سران صهیونیسم در سر دارند. رئیس جمهور آمریکا برای عملی ساختن این خیال شیطانی تصویب کرد، تا سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس انتقال یابد. روشن بود که هیچ حکومتی در دنیا این کار نابجا و خلاف قوانین بین‌المللی را همراهی ننماید و چنین شد.

خوشبختانه حکومت‌های خاورمیانه با حفظ اتحاد و یکپارچگی در برابر این سیاست ناسنجیده آمریکا ایستادند. نیک واضح است که رئیس دولت آمریکا تصمیم گرفته است تا کشورهای خاورمیانه، به ویژه کشورهای اسلامی، را به جنگ نیابتی بکشاند تا بر مقاصد شوم و پلید خود دست یابد و پای حکومت صهیونیستی را محکم‌تر سازد؛ لذا کشورهای منطقه و دولت‌های اسلامی در برابر سیاست‌های سردمداران آمریکا که همواره دنبال نقشه جدید هستند، وظائف خطیری را در پیش رو دارند.

می‌دانیم ایجاد اختلاف و تفرقه و کینه در میان کشورهای منطقه از اهداف شوم آنان است. در این روزگار تلخ‌تر از زهر انتظار می‌رود که کشورهای اسلامی اختلافات خود را کنار بگذارند و یکپارچه به ندای قرآن توجه کنند که می‌فرماید: «تَعَالَوْا إِلَىٰ کَلِمَهٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ» و یا «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ».

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن تصمیم نادرست و ضد قانونی دولت آمریکا مبنی بر انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس از مسلمانان منطقه به ویژه دولت‌ها می‌خواهد تا با حفظ وحدت و یکپارچگی، تقابل و ایستادگی خود را در برابر سیاست‌های تفرقه‌افکنانه آمریکا حفظ کنند تا مسلمانان به ویژه فلسطینیان شاهد روزهای تلخ‌تر از این نباشند.

Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم