ایران، قم

23.99°C
آسمان صاف
یکشنبه
17.2°C / 26.72°C
دوشنبه
18.32°C / 28.72°C
سه شنبه
18.95°C / 30.34°C
چهارشنبه
21.23°C / 29.11°C
پنج شنبه
20.67°C / 26.85°C
جمعه
19.18°C / 28.14°C
شنبه
21.23°C / 32.03°C
مبارزه با فساد نباید گزینشی و سیاسی باشد

مبارزه با فساد نباید گزینشی و سیاسی باشد

قم - ایرنا- عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مبارزه با فساد نباید گزینشی و سیاسی باشد، گفت: متاسفانه گاهی برخی احزاب، گروه ها و جریان های سیاسی در مساله مبارزه با فساد گزینشی و سیاسی عمل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر سعیدیان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در کشور ما عزم مقابله با فساد وجود دارد ولی گاهی احساس می شود عده ای برای پوشاندن فساد بزرگ، تلاش های زیادی را انجام می دهند که این نفع نظام نیست. وی گفت: برای پوشاندن فسادهای بزرگ نباید مدام به تخلف های کوچک دامن بزنیم، در حالی که همین تخلف های کوچک هم نباید باشد.

سعیدیان ادامه داد: سخنان رئیس جمهوری در کرمانشاه بسیار دقیق است که نباید به بهانه فیش های حقوقی از اختلاس های میلیاردی چشم پوشی کرد بلکه باید همه این تخلف ها برخورد قاطع صورت گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مساله فیش های حقوقی نباید باشد و باید با عاملان آن برخورد شود ولی نباید این اقدام به ابزاری برای انتقام گیری سیاسی تبدیل شود، یا به این بهانه مسائل مهم مالی و اختلاس های میلیاردی به فراموشی سپرده شود.

سعیدیان گفت: در دولت های گذشته پرونده های کلان مالی وجود دارد که مبهم است و برخی افراد سعی دارند که کوتاه بیایند و آنها را بپوشانند در حالی که راه مقابله با فساد برخورد جدی، قاطع و شفاف و بدون لحاظ گرایش سیاسی با آن است. وی همچینن از دستگاه قضایی خواست ضمن فعال کردن سیستم نظارتی خود، با جدیت با متخلفان مالی برخورد کند و اجازه ندهد اختلاس های گذشته به فراموشی سپرده شود.

سعیدیان تصریح کرد: همه مسئولان ما بدون درنگ باید با فساد مبارزه کند تا جایگاه کشور در عرصه بین الملل به جایگاهی برسد که در آن فساد جایی نداشته باشد و ایران در ردیف کشورهای مبارزه کننده با فساد قرار گیرد.

دکتر روحانی در جمع مردم کرمانشاه با بیان اینکه مردم منتظر بازگشت اموال غارت شده به بهانه تحریم هستند، تصریح کرد: از قوه قضائیه می خواهم در برابر متجاوزان به اموال مردم یک لحظه درنگ نکند چرا که مردم منتظر حکم نهایی و بازگشت اموال ملت به خزانه عمومی هستند.

رییس جمهوری تأکید کرد: مگر مردم فراموش می کنند که کسانی به بهانه تحریم، اموال آنها را به روش های مختلف به غارت ببرد. وی در ادامه سخنان خود به موضوع پرداخت های غیرمتعارف اشاره کرد و گفت: اولاً با کمال صراحت به ملت ایران اعلام می کنم که متأسفانه در سال های گذشته تخلفاتی در تمام دستگاه های کشور، در این زمینه انجام شده است و این تخلفات تنها به قوه مجریه اختصاص ندارد، بلکه مربوط به همه دستگاه ها و نهادهای عمومی است که در روزهای آینده در مصاحبه مفصلی، ابعاد مختلف آن را برای مردم بیان خواهم کرد

Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم