ایران، قم

21.41°C
Light rain
شنبه
17.53°C / 28.18°C
یکشنبه
18.85°C / 29.87°C
دوشنبه
19.17°C / 23.14°C
سه شنبه
16.91°C / 26.11°C
چهارشنبه
19.13°C / 29.43°C
پنج شنبه
18.01°C / 28.65°C
جمعه
21.72°C / 30.62°C
بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علیمه قم در محکومیت حمله به دفتر آیت الله العظمی صانعی و تجمع های قانونی در آستانه برگزاری انتخابات

بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علیمه قم در محکومیت حمله به دفتر آیت الله العظمی صانعی و تجمع های قانونی در آستانه برگزاری انتخابات

بسم الله الرحمن الرحيم

در خبرها آمده است عده اي معدود شب هنگام در شهر نجف آباد، دور از چشم مامورين، به دفتر آيت الله العظمی صانعي حمله كرده و قصد آتش زدن و تخريب داشته اند. متاسفانه اين نخستين بار نيست كه چنين حركات ضد اخلاقي و ديني به دفتر برخي مراجع و تجمع های قانونی و ديگر مکان ها صورت مي گيرد. معمولا سالي كه در آن انتخابات برگزار می شود، فضاي سياسي كشور بايد آرام تر باشد، ولی عده اي انگشت شمار در پي ملتهب ساختن و بهم ريختن آرامش در كشور هستند.

سال جاري شاهد دو انتخابات مهم خواهيم بود؛ در این موقعیت، فضاي سياسي كشور بايد به گونه اي رقم بخورد كه همگان در انتخابات شركت نمايند و همه سليقه هاي باورمند به نظام، به مجلس خبرگان رهبري و شوراي اسلامي راه پیدا کنند. البته كساني هستند كه اين آرامش را براي شركت و حضور همه سلايق سياسي در اين دو مجلس مهم نمي پسندند و ممكن است از اين حركات غيراخلاقي كه فضا را ملتهب می سازد، بهره سياسي بگيرند. اي كاش از روزي كه نخستين حمله و هجوم به دفتر مراجع و اماکن ديگر صورت گرفت، مسولين انتظامي و امنيتي با احساس مسئوليت بيشتر با عوامل و آمران برخورد مي كردند تا اين قبيل كارها سوژه خبري بيگانگان براي تضعيف نظام نشود و مردم را دلسرد نکند.

مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم ضمن محكوم كردن حمله به دفتر آيت الله العظمی صانعي در شهر نجف آباد يا هر مركز علمي، سیاسي و فرهنگي، از مسئولين محترم نيروهاي انتظامي و امنيتي مي خواهد كه عوامل اين جريان را شناسايي و تحت پيگرد قانوني قرار دهند تا اين فجايع تلخ و ناگوار كه منافع ملي و آرامش كشور را نشانه گرفته است، تكرار نشود.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

23/8/1394

 

Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم