ایران، قم

16.52°C
تمام ابری
شنبه
17.93°C / 27.99°C
یکشنبه
18.98°C / 30.2°C
دوشنبه
20.49°C / 27.16°C
سه شنبه
18.01°C / 27.11°C
چهارشنبه
19.4°C / 30.31°C
پنج شنبه
19.47°C / 28.39°C
جمعه
16.45°C / 26.43°C
بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در محکومیت حملات تروریستی اخیر توسط گروه های افراطی

بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در محکومیت حملات تروریستی اخیر توسط گروه های افراطی

بسم الله الرحمن الرحيم
من قتل نفسا بغير نفس او فساد في الارض فكانما قتل الناس جميعا (المائده /31)
كسي كه انساني را بكشد يا در زمين فساد كند مانند اين است كه همه انسانها را كشته است.

كشتار هولناك بيش از يكصد نفر از مردم پاريس كه در طي چند انفجار صورت گرفت و پيش از آن كشتار مردم بيروت و انفجار هواپيمايي كه از مصر عازم مسكو بود و ساير قتل هايي كه در كشورهايي چون افغانستان، عراق و سوريه صورت مي گيرد، چيزي نيست كه بتوان از كنار آن گذشت. از آن جا كه اين فجايع دردناك و شرم آور که وجدان هر انساني را جريحه دار مي سازد، به نام دين و دفاع از اسلام صورت مي گيرد و گروه هايي همچون داعش كه خود را منتسب به اسلام مي دانند، مسئوليت آن را مي پذيرند، بر تمامي علماي اسلام و مفتيان و مراجع لازم است آن را محكوم کنند و حساب گروه هاي افراطي و تروريستي را از اسلام جدا سازند. در اين روزگار، به خاطر اين فجايع دردناك و كشتار مردم بي گناه، اسلام هراسي در دنيا رواج پيدا كرده و برخي از مردم در كشورهاي مختلف بر اين باورند كه اسلام، خشونت و آدم كشي را مشروع و مجاز مي شمارد. به خوبی واضح است كه اسلام تحت هيچ شرايطي ترور، انفجار و آدم كشي را روا نمي داند، بلكه سخت ترين مجازات را براي كساني وضع کرده است كه سلاح بركشند و آدم ها را تهديد به قتل و كشتار نمايند. قرآن كريم اینان را محارب با خدا و رسول مي شناسد.
امام علي(ع) در نامه خود به مالك اشتر مي فرمايد: «بپرهيز از اينكه خوني را بناحق بريزي؛ زيرا هيچ چيز مانند ريختن خون، عقوبت خدا را نزديك نمي سازد، حكومت ها به خاطر ريختن خون آدميان از ميان رفتند. پس اقتدار خويش را با ريختن خون مردم تقويت نكن زيرا قتل و كشتار پايه هاي حكومت را ضعيف و سست مي سازد، بلكه آن را نابود مي كند.» (نهج البلاغه نامه 53)
مجمع مدرسين و محققین حوزه علميه قم ضمن همدردي با ملت و دولت فرانسه، كشتار مردم پاريس و برادران حزب الله در بيروت و ساير انسان هايي كه توسط گروه هاي افراطي داعش و امثال آن كشته مي شوند را محكوم مي كند و از علماي اسلام (از هر فرقه و گروه و مذهب) مي خواهد يك صدا اين نوع قتل ها را محكوم نمايند و گروه هاي افراطي و تروريست را از اسلام عطوف جدا کنند و دامن دين خداوند را از اين جنايات پاك سازند.
مجمع مدرسين و محققین حوزه علميه قم
25/8/1394

Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم