ایران، قم

16.52°C
تمام ابری
شنبه
17.93°C / 27.99°C
یکشنبه
18.98°C / 30.2°C
دوشنبه
20.49°C / 27.16°C
سه شنبه
18.01°C / 27.11°C
چهارشنبه
19.4°C / 30.31°C
پنج شنبه
19.47°C / 28.39°C
جمعه
16.45°C / 26.43°C
بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به مناسبت روز جهانی قدس

بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به مناسبت روز جهانی قدس

بسمه تعالی
قالَ النَّبِيَّ (ص): مَنْ أَصْبَحَ لَا يَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ.
امروزه ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به ملت مظلوم فلسطین بر كسی پوشیده نیست؛ به ویژه این كه در این روزگار به پشتیبانی دولت افراطی آمریكا و با كمك برخی دول مسلمان منطقه، دامنه این جنایات را افزایش داده است. اتحاد مثلث آمریكا، اسراییل و عربستان برای اختلاف انداختن میان ملت اسلام و كشورهای اسلامی از جنایات جدید در منطقه خاورمیانه است كه سود آن برای اسراییل و زیان آن برای مردم مسلمانان به ویژه مردم فلسطین است. هیچ‌گاه انتظار نمی‌رفت كسانی كه در كنار حرمین شریفین حكومت می‌كنند، دست در دست حاكمانی گذارند كه جز زیان و فلاكت مسلمین چیزی نمی‌خواهند.
انتقال سفارت آمریكا به بیت‌المقدس و شهید شدن ده‌ها تن از شهروندان فلسطینی در راهپیمایی‌های «جمعه بازگشت» در نوار غزه از جنایاتی است كه نمی‌توان از كنار آن به سادگی گذشت. خوشبختانه ملت ایران همیشه در كنار مردم فلسطین برادرانه ایستاده و از هیچ كمكی دریغ نكرده و برای اظهار همدردی و همدلی هر سال در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان با حضور خود در راهپیمایی روز قدس، این همدلی را به بهترین وجه به نمایش گذاشته است.
شرکت در راهپیمایی روز قدس از اقدامات مهم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مرحوم امام خمینی است که امسال چهلمین سالگرد برگزاری آن است. ملت بزرگ ایران در كنار دیگر مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در كشورهای اسلامی و غیراسلامی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین، حضور خود را در راهپیمایی روز قدس اعلام می‌دارند.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در راستای اعلام وفاداری با مردم مظلوم فلسطین از ملت ایران و سایر مسلمانان جهان می‌خواهد در این راهپیمایی مهمِ آخرین جمعه ماه مبارك رمضان شركت كرده و جنایات نتانیاهو و همدستانش را كه روز به روز وقیح‌تر شده است، محكو م نمایند.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم
۱۷/۳/۱۳۹۷ 
 
 

Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم