ایران، قم

23.26°C
آسمان صاف
یکشنبه
18.19°C / 29.67°C
دوشنبه
18.96°C / 24.49°C
سه شنبه
17.19°C / 28.67°C
چهارشنبه
18.92°C / 28.85°C
پنج شنبه
17.95°C / 27.6°C
جمعه
17.19°C / 27.95°C
شنبه
18.23°C / 28.7°C
تبریک مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به مناسبت پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری

تبریک مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به مناسبت پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری

آقای دكتر حسن روحانی رئیس‌جمهور محترم ایران

با سلام و آرزوی موفقیت

انتخاب مجدد شما به ریاست قوه مجریه و اعتماد دوباره ملت شریف و بزرگوار ایران به جنابعالی را تبریك و تهنیت عرض می‌کنیم و موفقیت بیشتر دولت دوازدهم را در این راه نه‌چندان هموار آرزومندیم. بر خود فرض می‌دانیم در آغاز دولت دوازدهم نكاتی از سر خیرخواهی و از  باب «النصیحة لائمة المسلمین» محضر رئیس‌جمهور محترم تقدیم نماییم.

1- دولت یازدهم در سیاست خارجی گام‌های بلندی برداشته كه نمونه آن رفع ایران هراسی و از بین بردن سایه شوم تحریم‌ها و خروج ایران از انزوای جهانی است. بااینکه ما در منطقه با بحران‌های بزرگی مواجهیم، امید است دیپلماسی گفتگو  و شعار صلح و تقابل با تروریسم كه منطق اسلام و ایران است همچنان در دیپلماسی و سیاست خارجی دولت دوازدهم پیگیری شود و ایران عزیز ما را از هرگونه خطر و آسیبی در امان بدارد.

2- ازنظر ما ضعف‌هایی در دولت یازدهم وجود داشت و كسانی در دولت راه یافتند كه همراه و همگام با خط اعتدال و اصلاحات نبودند و در برخی از استان‌ها نارضایتی از سوی دوست داران دولت و به‌ویژه جوانان نسبت به بدنه اجرایی به وجود آورده بود؛ لذا باید در این دولت تأمل بیشتری صورت گیرد و افرادی انتخاب و به مجلس معرفی شوند که در آینده، جریان اعتدال و اصلاحات را در میان ملت خوش‌نام و ملت را نسبت به آینده خوش‌بین سازند.

3- رقبای شما در انتخابات بیشتر بر دغدغه‌های معیشتی مردم تأکید می‌کردند، هرچند راه و روش علمی برای مبارزه با مشكل معیشت مردم نداشتند، ولی بیش از پانزده میلیون نفر به رقیب شما به خاطر آن وعده‌ها رأی دادند، جنابعالی همان‌طور كه در  پیام خود فرمودید رئیس‌جمهور همه ملت هستید؛ بنابراین انتظار این است كه گروه اقتصادی شما در دولت به‌گونه‌ای انتخاب شود، كه در مسئله اقتصاد و مبارزه با ركود و رونق کسب‌وکار همگون‌تر از گذشته باشند.

4-جناب آقای رئیس‌جمهور عده زیادی از علما و فضلای حوزه در این انتخابات از حامیان شما بودند، برخی از آنان در بیانیه‌ای كه به امضای تعداد  زیادی از مدرسین عالی حوزه رسید حمایت خود را از شما اعلام داشتند، بنابراین از مسائل مهمی كه باید مدنظر باشد، ادامه ارتباط خوب و مداوم دولت قبل با حوزه‌های علمیه و مراجع محترم در این دولت است و شخصی باید به‌عنوان رابط در این میان انتخاب شود که با وزنه علمی و سابقه حوزوی خوب، این رابطه را گرم‌تر از گذشته نماید؛ و اخبار و تبلیغاتی را كه علیه دولت به دست برخی ماجراجو جعل می‌شود، خنثی نماید تا حوزه‌های علمیه و مراجع بزرگوار همچون گذشته از  پشتوانه‌های مهم دولت در اجرای بهتر امور محسوب شوند.

5- یقیناً دولت دوازدهم بحران‌های داخلی كمتری از گذشته نخواهد داشت و برخی رسانه‌ها وظیفه اصلی خود را تخریب یا تضعیف دولت می‌دانند. به‌عنوان‌مثال شاهد بودیم كه راجع به سند 2030 یونسكو بااینکه وزیر وقت برای خود حق تحفظ قائل شد و در هیچ‌یک از مدارس كشور كاری برخلاف شرع و فرهنگ ایرانی صورت نگرفت، چه هیاهویی بر پا كردند تا با این ابزار در تبلیغات علیه دولت بهره بیشتری بجویند. بنابراین دولت دوازدهم باید فاز رسانه‌ای خود را قوی‌تر از گذشته نماید و ملت را از كارهای اساسی و بنیادینی كه در كشور صورت می‌گیرد مطلع نماید. هرچند انتظاری از صداوسیما‌ی كشور نیست تا در جهت منافع ملی و تقویت دولت وظیفه رسانه‌ای خود را دنبال نماید، ولی دولت باید این رسانه ملی را همسوی با صدای ملت نماید تا ذهن و ضمیر مردم آكنده از اطلاعات نادرست نشود.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم وظیفه خود می‌داند از ملت بزرگوار ایران به خاطر شركت در انتخابات و حضور  پای صندوق‌های رأی و انتخاب شایسته‌ای كه کرده‌اند، تشكر نماید و از مقام معظم رهبری كه جریان كلان انتخابات را هدایت نمود همچنین از نیروهای نظامی و انتظامی كه امنیت انتخابات را عهده‌دار شدند و از بزرگوارانی چون بیت مرحوم آیت‌الله هاشمی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای سید محمد خاتمی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای ناطق نوری و سایر عزیزان و جناح‌هایی كه باعث شدند انتخابات با شور بیشتری برگزار شود، قدردانی می‌نماید.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

31/2/1396

Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم