ایران، قم

24.27°C
کمی ابری
جمعه
15.96°C / 26.76°C
شنبه
19.28°C / 30.62°C
یکشنبه
21.4°C / 32.92°C
دوشنبه
22.68°C / 30.22°C
سه شنبه
19.65°C / 33.47°C
چهارشنبه
22.65°C / 34.03°C
پیام تسلیت مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به مناسبت درگذشت مرحومه مغفوره بانو سیده اعظم طالقانی

پیام تسلیت مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به مناسبت درگذشت مرحومه مغفوره بانو سیده اعظم طالقانی

بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت اندوهبار بانوی بافضیلت و دانشمند مجاهد و خستگی‌ناپذیر مرحومه مغفوره سرکار خانم سیده اعظم طالقانی موجب تاثر و تاسف فراوان گردید. خانم طالقانی که پرورش یافته مکتب پدر بزرگوارش بود و ادامه دهنده راه آن مرحوم محسوب می‌شد، دوران جوانی را در راه مبارزه با رژیم شاهنشاهی در زندان‌های شاه سپری کرد. وی پس از پیروزی انقلاب جامعه زنان انقلاب اسلامی را بنا نهاد و دبیر کل آن شد و ‌در دوره اول مجلس به نمایندگی مردم تهران  به مجلس شورا راه یافت.
با وجود نامهربانی‌هایی که در حق او صورت گرفت، باز در راه اعتلای اسلام و ایران در تکاپو بود. وی با جسم بیماری که داشت از حضور در جلسات و  یا تشکیل جلسات یک لحظه دریغ نمی داشت؛خانمی که به تنهایی رسالت  سنگین چندین مرد را بر دوش داشت. مجله‌های ماندگار پیام هاجر و پیام ابراهیم از کارهای پردوام فرهنگی او به حساب می‌آید.
بی‌شک خانم طالقانی در اراده و تلاش و از آن مهمتر خلوص در کار کم‌نظیر بود و ایران اسلامی یکی از عناصر ارزنده و اصلاح‌جوی خود را از دست داد. درگذشت ایشان ثلمه‌ای بر ملت ایران به ویژه جریان اصلاحات وارد کرد.امیدواریم خداوند او را در جوار رحمتش جای دهد و راهش به دست زنان پرتلاش مسلمان ادامه یابد.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درگذشت این  استوار  زن را به خانواده گرانقدر اباذر زمان، مجاهد نستوه مرحوم آیت الله طالقانی از پیشگامان نهضت اسلامی و دیگر دوستان تسلیت می‌گوید و از خدواند متعال طلب رحمت و مغفرت را برای آن مرحومه و صبر و اجر را برای بازماندگان آرزومند است .
مجمع مدرسین و محققین حوزه علیم قم
۹/۸/۱۳۹۸
 
Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم