ایران، قم

23.64°C
تمام ابری
جمعه
15.67°C / 27.41°C
شنبه
17.77°C / 28.52°C
یکشنبه
19.87°C / 30.2°C
دوشنبه
18.86°C / 24.1°C
سه شنبه
15.9°C / 23.64°C
چهارشنبه
18.41°C / 28.99°C
بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در محکومیت به هم زدن اجتماع های قانونی

بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در محکومیت به هم زدن اجتماع های قانونی

به نام خدا

توسعه و پيشرفت جمهوري اسلامي ايران مستلزم حفظ اصولی است که موجب تضمین جمهوریت و اسلامی بودن نظام می شود.

   مشاركت مردم بر سرنوشت شان و قانون مداري از جمله مصادیقی است که هم مبنای تحقق جمهوریت نظام را به همراه دارد و هم از اصولی ترین مبانی  دین مبین اسلام در رعایت حقوق بین مردم و مسوولان است.

بدیهی است مشارکت حداکثری زمانی شکل می گیرد که بیان آرا و عقاید کلیه فعالان جامعه بر اساس قوانین مصوب قابلیت بروز و ظهور داشته باشد و فضای نقد وتبادل رای به صورت قانونی برای همگان فراهم شود؛ و در چنین فضایی است که نشاط لازم برای مشارکت مردم معنای واقعی پیدا می کند و مقبولیت نظام مصداق عینی می یابد.

در آستانه برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري به عنوان یکی از نمادهای واقعی مشارکت مردم در تعیین سرنوشتشان آن­چه كه در جامعه مي تواند زير ساخت مناسب جهت تحقق اين اهداف را فراهم آورد: حفظ نظم و امنيت مجامع و نشست ها، رعايت قانون توسط همه بالاخص نهادهاي انقلابي، فراهم آوردن زمينه مشاركت مردم در جامعه، ايجاد فضاي اميد و تلاش براي پيشرفت و توسعه كشور ، احترام به عقايد و ديدگاههاي سازنده درون نظام و اعتماد به انتخاب مردم فهیم ایران است.

شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات با توجه به اتفاقات اخير در به­هم زدن نشستهاي قانوني اصلاح طلبان در سراسر كشور ضمن محکوم کردن این گونه اقدامات غیر قانونی، به منظور پيشگيري از ادامه بروز اين­گونه وقايع :

                

    ابتدا خطاب به طراحان و عاملان اين­گونه اقدام ها اعلام مي کند: نظام جمهوري اسلامي ايران نتیجه تلاش ملتي ارزشمند و فهيم است  و براي تداوم آن خون انسانهاي والايي ريخته شده و نقض قوانين و اصول اصلي آن نه تنها به تقويت نظام نمي انجامد بلكه احساس مشاركت آحاد جامعه را خدشه دار مي کند و تصوير نامناسب از درون جامعه ايران، در خارج از مرزها منعكس مي نمايد. لذا امروز براي حفظ و پايداري جمهوري اسلامي ايران بكوشيد تا فردا دستخوش رفتارهاي حذفي توسط ديگران نشويد .

    از همه صاحبان اندیشه و دلسوزان نظام می خواهد با اتخاذ مواضع صریح رفتارهای غیر قانونی اخلالگران نظم اجتماعی را محکوم نمایند، تا فضای کشور به جای برخوردهای حذفی به سمت عقل گرایی و تبادل افکار سوق یابد.

 

3- از وزارت كشور مي خواهد به وظیفه حفظ نظم و امنيت عمومي پايبند باشد و با برنامه ريزي از بروز اين گونه اتفاقات جلوگيري كند.

4- همچنين از قوه قضاييه مي خواهد به منظور شفافيت بيشتر تصميم قاطع جهت رسيدگي به جرايم اين دسته از اخلالگران نظم عمومي اتخاذ نمايد.

تا ان شاء الله امسال نيز شاهد برگ زرين دیگری با حضور حداكثري مردم عزيز ايران در تعيين سرنوشتشان باشيم.

شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات

11/ 9/ 94

 

 

Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم