ایران، قم

26.51°C
آسمان صاف
دوشنبه
18.35°C / 29.06°C
سه شنبه
18.75°C / 28.94°C
چهارشنبه
20.09°C / 29.23°C
پنج شنبه
21.69°C / 24.85°C
جمعه
21.15°C / 29.49°C
شنبه
20.14°C / 28.87°C
یکشنبه
19.75°C / 29.93°C
بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در محکومیت اقدام رئیس جمهور امریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در محکومیت اقدام رئیس جمهور امریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم
«وَ كَذلِكَ زُيِّنَ لِفِرْعَوْنَ سُوءُ عَمَلِهِ وَ صُدَّ عَنِ السَّبِيلِ وَ مَا كَيْدُ فِرْعَوْنَ إِلاَّ فِي تَبَابٍ» (غافر/37)
رئيس جمهورآمريكا در اقدامي نامعقول و غيرديپلماتيك نيروي نظامي رسمي كشوري را در رديف گروه‌هاي تروريستي قرر داد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه در قانون اساسي ايران به عنوان يك نيروي نظامي در دفاع از كشور به رسميت شناخته شده است، از نگاه هيئت حاكمه آمريكا به عنوان گروه تروريستس ياد گشته است. همه سياستمدارن جهان مي‌دانند كه مهم‌ترین نيرویي نظامی كه با داعش به عنوان يك گروه قدرتمند تروريستي در منطقه خاورميانه جنگيد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران بود و بيشترين شهيد در اين راه تقديم كرد. اگر قدرت و سياست رزمي سپاه نبود آمريكا به تنهايي قادر نبود تا در عراق و سوريه با گروه تروريستي داعش، كه احتمالا خود به وجود آورده آن بود، بجنگد.
همه سياستمداران جهان مي‌دانند كه عربستان سعودی را می‌توان مهم‌ترین كشوري در منطقه محسوب کرد كه گروه‌هاي تكفيري و تروريستي را تقويت و پشتيباني مي‌كرد. گروه تروريستي القاعده كه بزرگترين حركت تروريستي خود را در آمريكا انجام داد و برج‌هاي دوقلو را بر سرمردم فروريخت و انسان‌هارا به كام مرگ فرستاد، برخاسته از وهابيت و سياست‌هاي ايدئولوژيكي عربستان بود. اكنون ترامپ با عربستان همدست و هميار گشته تا نيروي نظامي رسمي ايران را به عنوان گروه تروريستي معرفي نمايد و با اين كار اسرائيل را در منطقه خوشحال و راضي نگه دارند. غيرت عربي و اسلامي مقامات عربستان كجا رفته است كه مست و مغرور در كنار رژيم خون‌ريز اسرائيل نشته‌اند، امروزه اگر بنا باشد ارتش كشوري در ليست تروريست‌ها قرار گيرد اين ارتش اسرائيل است؛ چراكه فرياد مظلومانه برادران مسلمان و عرب فلسطين را با لوله‌هاي تفنگ جواب مي‌دهد.
امروز كشورهاي هم‌پيمان غربي آمريكا مي‌دانند كه تصميم‌گيريهاي دونالد ترامپ از هيچ وجاهت ديپلماتیکی برخوردار نيست؛ لذا در اين اقدام نابخردانه اخير او را همراهي نكردند و انگليس نزديكترين كشور هم عهد و هم پيمان آمريكا با صراحت اين اقدام را نپذيرفت؛ همچنان كه در خروج از برجام او را همراهي نكردند.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علميه قم اقدام غيرقانوني دولت آمریكا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را كه با هيچ عرف سياسي سازگاري ندارد، محكوم و مردود دانسته و از مقامات سازمان ملل و كشورهاي عضو اين سازمان مي‌خواهد تا جلوي توسعه طلبي‌هاي دولت فعلي آمريكا را بگيرند؛ چرا كه اقدامات دولت ترامپ با دو كشورهم پيمانش در منطقه، امکان تبدیل خاورميانه به يك منطق ناامن‌تر و يا خداي نكرده جنگي را دارد .  
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم
۲۱/۱/۱۳۹۸
Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم