ایران، قم

23.64°C
تمام ابری
جمعه
17.02°C / 26.13°C
شنبه
18.29°C / 27.44°C
یکشنبه
19.31°C / 30.32°C
دوشنبه
18°C / 25.42°C
سه شنبه
17.26°C / 26.28°C
چهارشنبه
19.64°C / 30.51°C
پنج شنبه
20.6°C / 29.65°C
اعتراض مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به سخن سخیف مداح مشهور در نسبت ناروا به سید الشهدا

اعتراض مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به سخن سخیف مداح مشهور در نسبت ناروا به سید الشهدا

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الحسين مصباح الهدی و سفينة النجاة

به مناسبت فرا رسيدن ماه محرم، ماه شهادت سرور و سالار شهيدان حسين بن علي ع، مسلمانان انتظار دارند جامعه بشري هر چه بيشتر به اهداف و انگيزه هاي اين قيام مهم تاريخي و به شخصيت امام حسين ع آشنا شود و آن حركت ماندگار كه تقابل عدل با ظلم و عقل با جهل است بيشتر شناخته شود.

متاسفانه اين سرمايه گرانبهاي انساني و اسلامي كه، به همه انسان ها درس آموخته است، به دست عده اي نا آشنا به دين و امام حسين، از طريق برخي مصاحبه ها يا در قالب پاره اي مداحي  ها تحريف مي شود. ذكر مصيبت امام حسين ع در خور صواب و تقدير است؛ اما اگر برخي بخواهند با اين وسيله مقدس اهداف نامقدس خود را دنبال كنند بايد دربرابر آن ايستاد.

اين روزها شاهد بوديم يكي از مداحان صاحب نام در سيماي جمهوري اسلامي، كه متعلق به ملت است، در توضیح این سخن مجری که، "سخن شما گاهی ناسزاست"، گفت: امام حسين یک جایی می گوید یابن الدعیة. بروید از امام حسین ایراد بگیرید. چرا از من ایراد می گیرید." امیدواریم این استناد نادرست به امام حسین (ع) از روی ناآگاهی باشد. بدون شک ساحت مقدس امام حسین (ع) از ناسزا گفتن به دشمن خود نیز پاک است. عبارت "الدعی ابن الدعی" در بعضی از کتب روایی بدون سند و در بعضی با سند مجهول به امام نسبت داده شده است. بنابراین استناد آن به امام به طور جدی مورد تردید است. بعلاوه، اگر روایتی، به ظاهر، مخالف اصول اعتقادی یا قواعد متقن شرعی باشد و نتوان آن را به گونه ای توضیح داد که سازگار با فرهنگ دینی و سیره معصومین باشد قابل استناد نیست. این گونه روایات، به فرض صحت سند، باید کنار گذاشته شود؛ نه این که با نقل آن ها، بعضی از مسلمات دینی مورد تردید قرارگیرد و شأن امامان معصوم مخدوش شود. اگر بعضی بخواهند با استناد به این نقل ها به برخی از مسئولان ناسزا بگویند و برای توجیه کار غیر اخلاقی خود از امام حسین (ع) هزینه کنند بسیار جای تاسف است. 

مجمع مدرسین و محققين حوزه علمیه قم ضمن گراميداشت سوگواري امام حسين (ع)،اين نوع حركات و گفتارهاي جاهلانه و تخریب کننده چهره دین را محكوم مي کند و از مسئولان مي خواهد نگذارند مقدسات ديني دستخوش برخي از جريان های سياسي شود.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم