ایران، قم

22.58°C
آسمان صاف
یکشنبه
18.5°C / 27.88°C
دوشنبه
20.01°C / 30.11°C
سه شنبه
20.5°C / 32.4°C
چهارشنبه
18.57°C / 27.93°C
پنج شنبه
19.27°C / 28.37°C
جمعه
22.4°C / 33.29°C
شنبه
22.28°C / 33.54°C

محکومیت هجمه های اخیر افراط گرایان علیه آیت الله هاشمی و بیت و موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره)

بسمه تعالی

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در جلسه اخیر خود هجمه های افراط گرایان علیه آیت الله هاشمی، بیت و موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی را محکوم کردند.
در این جلسه، پس از تبادل خلاصه اخبار داخلی و خارجی، موج اتهامات، بد اخلاقی ها و هجمه های سازمان یافته برخی جریان های افراطی علیه بیت معظم امام خمینی(ره)، موسسه محترم حفظ و نشر آثار امام خمینی و شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی با تفصیل بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اعضای مجمع از این که از نظر افراط گرایان، شخصی با سابقه و موقعیت آیت الله هاشمی رفسنجانی آزاد نیستند خاطرات انقلاب را نقل و در تاریخ ثبت نمایند اظهار تاسف کردند. به نظر چند گروه معدود تندرو، موسسه محترم حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) نیز که حافظ امین آثار امام است نباید منابع و مستندات خاطره ای را گزارش کند که ذائقه آنان آن را نمی پسندد. به نظر رسانه های اهل افراط، هر مقامی و نهادی، حتی آیت الله هاشمی این یار دیرین امام و رهبری، تنها مجازند همان چیزی را در خاطرات خود ثبت کنند که افراط گرایان اصل خاطره، زمان و مکان نقل آن را مناسب می دانند.
به نظر اعضای مجمع شواهد و قرائن نشان می دهد که هجمه های زنجیره ای به بیت حضرت امام، آیت الله هاشمی رفسنجانی و نیز موسسه محترم حفظ و نشر آثار امام خمینی¬(ره)، مقدمه ای بر امواج جدیدی از بد اخلاقی ها و تندرویها در فضای عمومی جامعه است. بنابراین بر نهادهای نظارتی، قضایی و همه نهادهای مسئول، رسانه ها و دلسوزان نظام لازم است به موقع به علاج این گونه پدیده ها اقدام کنند .
اعضای مجمع اظهار امیدواری کردند که با کنترل این گونه افراط گری ها و بد اخلاقی ها، زمینه ای فراهم شود که گفتمان اعتدال و تدبیر با آرامش بیشتر، بتواند آرمان های مطرح در انتخابات ریاست جمهوری اخیر و دیدگاه های ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام و المسلمین، دکتر روحانی را تحقق بخشد.

Image

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

 

پس بشارت ده به آن بندگان من كه به سخن گوش فرا مى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم